Tuesday 29 September 2009

Sesi mencuci sawang dan habuk-habuk maya...konon

Raya tahun ini agak tenang untuk fizikal saya.Lepas solat raya tak perlu berebut-rebut beratur depan masjid ambil duit raya.Harus ada skill untuk dapat duit raya cepat sebetulnya.Untuk budak-budak takkan saya masih mahu beratur sekali.Segan seadanya dan sedar diri seperlunya.Dan Luqman bertindak bijak dengan membuat barisan sendiri.Lebih bijak dari kami dulu-dulu.Sekarang rakyat 1 Malaysia sudah pulang ke asrama,masuk kuliah,ke pejabat,ke tempat kerja,saya sambung percutian saya.Kah kah kah.Rasa macam tak bertanggungjawab tapi apakan daya tiket tersambung pula.'Ter'.

Hari ini ke sekolah Mak.Menumpang kasih wifi di sini.Wifi di kampung sudah tak boleh dikasihkan lagi.Sebab encik pegawai itu tak mahu membaiki.Sungguh tidak pengasih.Dan tidak bertanggungjawab.Takkan mahu tunggu laporan baru boleh buka mata dan angkat spanar.Abah kata kondisi di kampung begitulah.Okay perlu terima.Seronok juga di sini sebenarnya bila murid-murid jumpa saya dan berkata, "Assalamualaikum cikgu''.Sangat comel.

Di kesempatan ini saya mahu mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada sahabat saya Wan Nor Sitah dan suami,semoga berkekalan ke anak cucu.Sayang tak dapat pergi kenduri tapi kamu sangat cantik berbaju merah itu.Sangat.

Dan kepada sahabat yang akan melangkah ke dunia baru gitu,tahniah.Perkara baik jangan dilewatkan.

Dan saya tak mahu balik Mesir lagi wawawawa~~


.

7 comments:

AbcdeFtyyhahh; said...

jom jom tunda penerbangan hehe.

edoraemon said...

hahahahahha
sy pon tak mo blk mesir lg

safiyyah said...

mmg da bersawang blog ni..hehehe..

anis shafikah said...

de orang pggl kamu atul eh?
how sweet ;)

mawaddah said...

hehehe..tba2 rndu husna johari..=p

edoraemon said...

hehe
17hb nie saya blk.
kakak bila blk ke sana plak?

Anonymous said...

Paksu lg teror....masa kecik2 dulu lepas beratur patah balik cari line lain dan beratur lagi...dpt duit raya 3, 4 kali...hahaha...teroror tak....